Weboldalunk használatával jóváhagyod, hogy a kényelmes böngészés érdekében oldalunk cookie-kat használ. Erről bővebben az Adatvédelmi tájékoztatóban olvashatsz.

Általános Szerződési Feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák Szvetkó Anikó egyéni vállalkozó (továbbiakban: Szolgáltató) és az általa üzemeltetett webpolc.hu weboldalon (továbbiakban: Weboldal) működő webáruházban elérhető kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit. (Továbbiakban Szolgáltató és Ügyfél együttesen: Felek). Kérjük, csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve! Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, és semmilyen magatartási kódexre nem utal.

Szolgáltató adatai:

Név: Szvetkó Anikó EV.
Székhely és Levelezési cím: 2484 Gárdony, Török Bálint u. 68.
Telefonszám: +36 20 249 1721
E-mail cím: info@webpolc.hu
Adószám: 56688263-1-27
Nyilvántartási szám: 55361192
Számlavezető pénzintézet: K&H Bank Zrt.
Számlaszám: 10403136-50526978-55671008
IBAN számlaszám: HU05-10403136-50526978-55671008
SWIFT: OKHB HUHB

1. Alapvető rendelkezések:

1.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a Szolgáltatóra és Ügyfélre külön kikötés nélkül is irányadók.

1.2. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Weboldalon található elektronikus áruházon (a továbbiakban: Webpolc) keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre.

1.3. A Webpolcon történő vásárlás kizárólag elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, jelen ÁSZF-ben kifejtett módon.

1.4. A Webpolc szolgáltatásai többnyire regisztráció nélkül is elérhetők a felhasználók számára. Bizonyos szolgáltatásokat viszont csak regisztrált felhasználók vehetnek igénybe a Webpolcon történő bejelentkezés után.

1.5. A szerződés nyelve magyar.

1.6. A Weboldal üzemeltetője és az oldal tartalmának létrehozásában közreműködők a szerzői jogukat fenntartják a Szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény alapján!

1.7. A Szolgáltató rendelkezésre áll az alábbi módokon:
Ügyfélszolgálat: Szvetkó Anikó EV.
Ügyfélszolgálati iroda címe: 2484 Gárdony, Török Bálint u. 68.
Az ügyfélszolgálat címén személyes ügyfélfogadásra, valamint megrendelt termék/szolgáltatás személyes átvételére nincs lehetőség! Az Ügyfél kizárólag e-mailben vagy telefonon tudja felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.
Telefonos ügyfélszolgálat hívható: a Weboldalon megjelölt ügyfélfogadási időben.
Telefon: +36 20 249 1721
Internet cím: www.webpolc.hu
E-mail cím: info@webpolc.hu

2. Regisztráció:

2.1. Az Ügyfél a Webpolcra történő regisztrációját a következő helyeken végezheti el:

  • a Weboldal jobb felső sarkában található „Bejelentkezés” nevű ikonra kattintás után a Bejelentkezés oldalon található „Hozz létre saját fiókot” linkre kattintva jut el a regisztrációs felületre.
  • a Pénztárban a Fizetési folyamatban található „Bejelentkezés” linkre kattintás után felugró ablakban lévő „Regisztráció” gombra kattintva jut el a regisztrációs felületre.

A Regisztrációs űrlapon a következő adatokat szükséges megadni a sikeres regisztrációhoz:

  • valós e-mail cím,
  • szabadon választott jelszó,
  • név,
  • telefonszám,
  • számlázási cím

Továbbá el kell fogadni a Webpolcra vonatkozó Adatvédelmi nyilatkozatot. Az adatok elküldésével a regisztráció létrejön, amit követően egy visszaigazoló e-mailt küldünk a regisztrációban megadott e-mail címre.

2.2. Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

2.3. A Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli szállítási késedelemért, vagy egyéb problémáért, amely az Ügyfél által tévesen, pontatlanul megadott adatokra vezethető vissza. A Szolgáltatót nem terheli felelősség azon károk bekövetkezéséért, amelyek abból erednek, hogy az Ügyfél elfelejti jelszavát, vagy az illetéktelenek részére hozzáférhetővé válik Szolgáltatótól független okokból. A személyes adatokat, jelszót, értesítési kérelmeket, hírlevél feliratkozást bejelentkezés után a Weboldal jobb felső sarkában található „Bejelentkezés” ikon „Fiók” menüpontjában az Ügyfél bármikor módosíthatja, továbbá ugyanitt a fiókját/regisztrációját összes személyes adatával együtt bármikor törölheti. A fiók törlése esetében a Folyamatban lévő rendelésekért Szolgáltató felelősséget nem vállal, azok teljesítését garantálni nem tudja. A fiók törlését követően az Ügyfél felhasználói adatai azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből, utána az adatok visszaállítására nincs lehetőség.

3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:

3.1. Baba és gyermek árukkal, ruházati termékekkel, baba ápolási cikkekkel, párnákkal és egyéb ágyneműkkel, kismamáknak szánt szülés utáni regenerálódást megkönnyítő termékekkel, gyermek gondozási kiegészítőkkel, játékokkal,  babaszoba bútorokkal és gyermek szállítási eszközökkel foglalkozó webáruház.

3.2. A Webpolcon megjelenített termékek kizárólag online értékesítés útján, a weboldalon keresztül elküldött megrendeléssel, azaz a Pénztárban kitöltött adatok és a Kosárban összesített terméklista elküldésével vásárolhatók meg.

3.3. A Webpolcon a Szolgáltató a konkrét termék információs oldalán részletesen tájékoztatást nyújt az árucikk pontos tulajdonságait illetően, felhasználási javaslatáról és használati utasításáról.

3.4. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely ha nincs külön jelölve, a közterheket (mint pl. általános forgalmi adót) már tartalmazza, tehát bruttó ár. A termékek vételára tartalmazza a csomagolási költséget, de a kiszállítás költségét nem. A kiszállítás költsége az Ügyfél által a Pénztárban választott csomagküldési módtól függ, aminek értéke még a termék kifizetése előtt látható, valamint a csomagküldés módja módosítható. A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.

3.5. A Weboldalon keresztül megvásárolható termékek árai változtatásának jogát Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel lép azonnal hatályba. A már megrendelt termékek vételárát a módosítás nem befolyásolja, megrendelés után az már nem változhat. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, ide értve a feltűnő értékaránytalanságot is, valamint esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától. Ügyfelet ezen elállási jog indokolás nélkül megilleti.

4. Rendelés menete:

4.1. Az Ügyfél az adott termék mellett található „Kosárba” gombra kattintva a terméket hozzá adhatja a megvásárolni kívánt termékek listájához. Több árucikk is hozzáadható ugyanezzel a módszerrel ehhez a listához. A mennyiségi egység módosítható a termék információs oldalán a Kosárba helyezés előtt vagy a Kosárban is. Ha az Ügyfél nem szeretne már több terméket a Kosárba tenni, azaz a megvásárolni kívánt termékek listájához adni, akkor megrendelési szándékát a „Kosár” oldalról a „Tovább a pénztárba” gomb megnyomásával, vagy a jobb felső sarokban található „Kosár” ikonra „gurulva” megjelenő menü listában a „Pénztár” gomb megnyomásával megjelenő Pénztári űrlap kitöltésével, és elküldésével teheti meg.

4.2. A többlépcsős pénztári űrlapon a megrendelés zavartalan teljesítéséhez a következő adatok megadása szükséges:

  1. Elérhetőség: szállítási adatok és számlázási adatok,
  2. Szállítási mód kiválasztása,
  3. Fizetési mód kiválasztása,
  4. Vásárlási feltételek és Adatvédelmi tájékoztató tudomásul vétele és elfogadása.

4.3. A többlépcsős űrlap kitöltésének pontossága az Ügyfél felelőssége. Hibásan vagy hiányosan kitöltött megrendelő elküldése esetén Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó kiszállítási problémák miatt.

4.4. Adatbeviteli módosítás: Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Weboldalon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „Törlés” feliratra kattintva).

4.5. A megrendelés leadása a „Megrendelem” gombra kattintással történik, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

4.6. A Webpolcon történő értékesítés esetén az ÁSZF 5.7. pontjának megfelelően elektronikus számla kerül kiállításra.

5. Megrendelés feldolgozása és teljesítése:

5.1. A megrendelést követően az Ügyfél rövid időn belül, de legfeljebb 48 órán belül e-mailben visszaigazolást kap Szolgáltatótól a megrendelésről, és annak részleteiről, amely tartalmazza a vásárlás vagy regisztráció során Ügyfél által megadott szállítási és számlázási adatokat, a rendelés azonosítóját, rendelés dátumát, a megrendelt termékek listáját, azokhoz tartozó mennyiségi adatot és vételárat, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. A megrendelés feldolgozása ezzel egyidejűleg megkezdődik. E visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről az Ügyfél által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és az Ügyfél között.

5.2. Ha az Ügyfél a megrendelését követően a visszaigazoló e-mailben szereplő adatokkal kapcsolatban hibát észlel, azt jeleznie kell legfeljebb 24 órán belül Szolgáltató felé e-mailben vagy telefonon jelen szerződés 1.7. pontja szerint.

5.3. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadók. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

5.4. Amennyiben a megrendelni kívánt termék nem áll rendelkezésre a megrendelés leadásának idején, akkor a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el az áru megrendelését. Ebben az esetben a szerződéskötés nem történik meg, amiről az Ügyfél értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban teljesített kifizetést az Ügyfél számára Szolgáltató haladéktalanul visszatéríti.

5.5. A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítással kért árut szállítási költség ellenében szállítja ki az Ügyfél részére. A szállítási díjról a Szolgáltató Ügyfelet a megrendelés folyamatában tájékoztatja a megrendelő felületen, amely függ a kosárban lévő termékektől (pl.: súlytól, mérettől). A megrendelés elküldésével Ügyfél elfogadja az arra vonatkozó szállítás módját és költségét is. A Szolgáltató bizonyos promóció keretében a megrendelt és házhoz szállítani kért termék szállítási költségeit teljes mértékben átvállalja, ha az adott megrendelés bruttó végösszege eléri promócióban feltüntetett összeghatárt, vagy a megrendelés megfelel a promócióban meghatározott egyéb feltételeknek. A szállítással kapcsolatos információkról ide kattintva tájékozódhat.

5.6. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a felek eltérő megállapodásának hiányában a Szolgáltató a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb 30 napon belül köteles a vevő rendelkezésére bocsátani a megrendelt árut. A Szolgáltató késedelme esetén az Ügyfél jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít az Ügyfél jogosult a szerződéstől elállni. Amennyiben a szerződést a Felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva meghatározott teljesítési időpontban – és nem máskor – kellett volna teljesíteni, akkor az Ügyfél póthatáridő tűzése nélkül jogosult a Szerződéstől elállni. Ügyfél tehát kifejezetten tudomásul veszi, hogy amennyiben a Felek várható határidőben állapodtak meg és a Szolgáltató nem teljesít, akkor jogosult elállni a Szerződéstől.

5.7. Szolgáltató az Ügyfél részére a kifizetés igazolására, a megrendelés elküldését követően elektronikus számlát állít ki az Ügyfél által megadott email címére. Jelen ÁSZF elfogadása az elektronikus számlafogadó beleegyezésének minősül. Az ÁSZF elfogadását követően az Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató elektronikus számlát állítson ki.

5.8. Szolgáltató az Ügyfél részére a kifizetés igazolására, a megrendelés elküldését követően elektronikus számlát állít ki az Ügyfél részére és elküldi azt az Ügyfél által megadott email címre. Jelen ÁSZF elfogadása az elektronikus számlabefogadó beleegyezésének minősül. Az ÁSZF elfogadását követően az Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató elektronikus számlát állítson ki. A Szolgáltató által kiállított elektronikus számlát a KBOSS.hu Kft. látja el időbélyegzővel és digitális aláírással a Szolgáltató megbízásából. A Szolgáltató által kiállított elektronikus Számla elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, amely a számviteli és az ÁFA jogszabályok által szabályozott és adóigazgatási azonosításra teljes mértékben alkalmas. Az elektronikus úton kibocsátott Számlákat a hatályos jogszabályok alapján, elektronikus úton kell megőrizni. Az eredeti elektronikus Számla, mint elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, hitelesen igazolja az adófizetéssel kapcsolatos jogok és kötelezettségek létét. Mindezek alapján az az Ügyfél, aki elektronikus úton adja le megrendelését és szállítással (átvételi pont, házhozszállítás) kívánja a terméket átvenni, minden esetben a fentieknek megfelelő elektronikus Számlát kap a rendeléséről. Az így kiállított elektronikus Számla megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.

6. Szállítási, fizetési feltételek:

6.1. Az Ügyfél Webpolcon történő vásárlásakor kizárólag a Weboldalon a megrendelés folyamatában (Pénztárban) feltüntetett fizetési módok közül választhat. Ott nem megjelölt fizetési móddal a termék ellenértékének kiegyenlítése nem lehetséges.

6.2. Az Ügyfél a következő fizetési módok közül választhat:

  • Bankkártyás fizetés: Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
  • Előre fizetés banki átutalással: A megrendelést követően megkapott díjbekérő alapján kell elutalni a szállítási díjjal növelt (ha van) megrendelés összegét. A megrendelést visszaigazoló emailben található Rendelésszámot fel kell tüntetni a banki átutalás megjegyzés rovatában a kifizetés és a hozzátartozó megrendelt termék(ek) beazonosítása céljából. A rendelés végösszegét jelen szerződés Szolgáltató adataiban megjelölt címre kell utalni. A megrendelt csomag csak akkor kerül elküldésre, ha a rendelés visszaigazolásban szereplő végösszeg megérkezik a Szolgáltató bankszámlájára.
  • Utánvét: Ebben az esetben külön díjat számítunk még fel az utánvét kezelés miatt, amelynek összegéről és feltételeiről a Fizetés, szállítás oldalon található információ.

Az Ügyfél a Szolgáltató által biztosított fizetési módokról és kiszállítási lehetőségekről bővebben a „Fizetés, szállítás” oldalon tájékozódhat.

7. Elállás joga:

7.1. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében az Ügyfél a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a terméket.

7.2. Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

7.3. Ha az Ügyfél elállási jogával élni kíván, akkor az elállási szándékáról szóló nyilatkozatot írásban el kell juttatnia postán vagy emailben a Szolgáltató részére jelen ÁSZF 1.7. pontjában megjelölt címek valamelyikére. Elállási szándékához forma nyomtatványt itt talál.

7.4. Ügyfél elállása esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül Szolgáltatónak jelen ÁSZF 1.7. pontjában megjelölt címére visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.

7.5. A határidő betartottnak minősül, ha Ügyfél a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

7.6. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Ügyfelet terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán az Ügyfelet semmilyen más költség nem terheli.

7.7. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza a Szolgáltató.

7.8. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási vagy felmondási jogát a jogszabály előírásainak megfelelően gyakorolta.

8. Garancia, jótállás:

8.1. A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

8.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával kezdődik.

8.3. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály a termék árától függően sávokban meghatározott kötelező jótállási időtartamot ír elő:

  • ha a termék ára 10.000 és 100.000 Ft között van, akkor a rá vonatkozó jótállási időtartam 1 év.
  • ha a termék ára 100.001 és 250.000 Ft között van, akkor a rá vonatkozó jótállási időtartam 2 év.
  • ha a termék ára 250.000 Ft-nál több, akkor a rá vonatkozó jótállási időtartam 3 év.

A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt új termékekre vonatkozik.

8.4. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha a termék Ügyfél részére való átadását követően keletkezett és annak oka:

  • a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, nem rendeltetés szerű használat,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás következménye.

8.5. Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen.
  • ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos kifizetését igényelheti.

8.6. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Amennyiben mégsem sikerül ezt tizenöt napon belül lebonyolítani, akkor a Szolgáltató köteles a tizenötödik napon az Ügyfelet tájékoztatni a javítás vagy csere várható időtartamáról. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A termék egyéb részeire a jótállás időtartama a javítási idővel meghosszabbodik.

  • Ha a termék nem javítható, a Szolgáltató azt 8 napon belül kicseréli, kivéve ha az Ügyfél eltérően rendelkezik. Amennyiben a fogyasztási cikk nem cserélhető, a Szolgáltató 8 napon belül visszafizeti a vételárat az Ügyfél részére.
  • Ha a kijavítására a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, a Szolgáltató a 30 napos határidő elteltét követően 8 napon belül kicseréli a  terméket, feltéve, hogy az Ügyfél nem rendelkezett másként.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

8.7. Ugyanazon hiba miatt az Ügyfél kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont az Ügyfél a jótállásból fakadó jogok az 9.1. és a 9.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

8.8. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet jelen ÁSZF 10.3. pontjában feltüntetettek alapján.

9. Szavatosság:

9.1. Kellékszavatosság:

9.1.1 Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

9.1.2. Az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

9.1.3. Használt termékek esetén ez a határidő 2 hónap.

9.1.4. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

9.1.5. Választott kellékszavatossági jogáról az Ügyfél egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban az Ügyfél viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

9.1.6. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni. Az Ügyfél közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

9.1.7. A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles az Ügyfél kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

9.2. Termékszavatosság:

9.2.1. Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – az 9.1.  pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

9.2.2. A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

9.2.3. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított kettő (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

9.2.4. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.

10. Panaszkezelés:

10.1. Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Név: Szvetkó Anikó EV
Levelezési cím: 2484 Gárdony, Török Bálint u. 68.
Telefonszám: +36 20 249 1721
E-mail cím: info@webpolc.hu

10.2. A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet a panaszra tett érdemi válaszával együtt öt évig tárol. A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát köteles személyesen átadni, vagy írásban elektronikusan vagy postai levél küldés útján eljuttatni legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg. A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja az Ügyfelet.

10.3. Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,

2. Illetékes békéltető testület eljárásának kezdeményezése:
    Fejér Megyei Békéltető Testület 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
    Telefon: +36 22 510-310
    Fax: +36 22 510-312
    E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

3. Bírósági eljárás kezdeményezése.

11. Felelősség:

11.1. A Weboldalon található információk kizárólag tájékoztatás céljából kerültek kiírásra, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató felelősséget nem vállal.

11.2. A Weboldal egyes oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezetnek. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

11.3. Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

12. Szerzői jogok:

A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve grafikákat, fotókat, Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

13. Vegyes rendelkezések

A honlapon történő vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét, valamint elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2021. 01. 15.

Az oldal tetejére